Zájem o mobilní bankovnictví mezi klienty tuzemských bank dlouhodobě roste. Přesun bankovních produktů a služeb do online světa během pandemie navíc významnost mobilních aplikací zásadně podtrhl, a banky tak v současné době zaznamenávají rekordy v počtu uživatelů smartbankingu. I proto se snaží své aplikace neustále vylepšovat a přidávat do nich nové funkce. Jaká je úroveň bankovních mobilních aplikací? Na to jsme se podívali společně s nezávislou datově analytickou společností Scott & Rose, která mobilní aplikace sleduje dlouhodobě. Na konci článku můžete oznámkovat mobilní aplikaci vaší banky. V prvním čtvrtletí letošního roku bylo celosvětově dosaženo téměř jeden a půl miliardy stahování aplikací pro mobilní telefony z oblasti finančních služeb. Oproti loňskému prvnímu čtvrtletí se jedná o nárůst o 34 %. Růst tedy zrychlil i proti loňsku, kdy meziročně za první čtvrtletí (1/2019 – 1/2020) objem stahování finančních aplikací rostl „jen“ o čtvrtinu. Vyplývá to z dat o stahování aplikací přes dvě vedoucí služby na trhu, Google Play a App Store, které analyzovala investiční společnost BCM Begin Capital Markets. Datově analytická nezávislá společnost Scott & Rose vytvořila rozsáhlou analýzu všech bankovních mobilních aplikací během února letošního roku. Do srovnání bylo zahrnuto celkem 13 mobilních aplikací, u nichž analytici společnosti sledovali více než 180 parametrů rozdělených do 26 oblastí. Výsledky analýzy, tedy úroveň jednotlivých mobilních aplikací, přitom hodnotí z několika hledisek. „Úroveň mobilního bankovnictví sledujeme detailně od roku 2017 a jednotlivé mobilní aplikace hodnotíme z několika hledisek. Pravidelně provádíme monitoring inovací a rozvoje funkcionalit a analyzujeme celkovou nabídku funkcí u všech mobilních aplikací. Speciálním pohledem je potom jedinečnost v nabídkách aplikací, klientské hodnocení aplikací nebo například uživatelská dostupnost aplikací, v rámci které u základních a nejvíce používaných funkcí testujeme, jak rychle a intuitivně je klient dokáže ovládat. V neposlední řadě hodnotíme, jaké finanční produkty klienti mohou prostřednictvím mobilního bankovnictví sjednat či spravovat,“ přibližuje analýzu Michal Mošnička, CEO datově analytické společnosti Scott & Rose. Počet funkcionalit a služeb Každá mobilní aplikace je hodnocena podle počtu funkcionalit a služeb, které nabízí. Analytici společnosti Scott & Rose sledovali více než 180 parametrů. Ty jsou rozděleny do 26 oblastí, které se zaměřují na správu běžného účtu (včetně plateb a platební karty) a zároveň na další finanční produkty, které lze sjednat či spravovat právě pomocí mobilní […]