Bankovní identita, nástroj digitálního ověření totožnosti, má za sebou první půl rok fungování. Za tuto dobu bylo registrováno cca 3,5 milionů uživatelů, přičemž samotný způsob ověření si už vyzkoušelo téměř čtvrt milionu bankovních klientů. Akreditaci pro tuto službu získalo již pět bank, další procesem akreditace prochází, anebo se na ní připravují. Služeb, kterých lze na Portálu občana využít, je již více než stovka. V červnu navíc začaly online ověření prostřednictvím bankovní identity nabízet i první firmy. Od 1. ledna letošního roku si mohou Češi snadno z domova prostřednictvím „bankovní identity“ vyřídit daně, zkontrolovat si doklady, nebo založit datovou schránku. „Občané ji nově mohou využít i při nákupu zboží a služeb po internetu, což zdaleka neznamená jen nakupování v e-shopech, ale třeba i vyřízení dodávek energií nebo telekomunikačních služeb,“ komentuje fungování bankovní identity Pavel Kolář, gestor Komise digitalizace ČBA, který má v asociaci projekt na starost, a dodává: „Bankovní identita je klíčovým digitalizačním prostředkem, na jehož rozvoji budou banky nadále pracovat a budou do něj investovat významné finanční prostředky.“ Zdroj: Česká bankovní asociace