S prvními slunnými dny se na silnice vracejí motocykly. A bohužel během dubna už registrují statistiky několik mrtvých, kteří se z projížďky domů nevrátili. Každá nehoda na motocyklu znamená výrazně vyšší riziko vážných zranění či smrti. Pojďme se podívat na jarní motocyklový fenomén poněkud blíže optikou pojišťovny a jejích zkušeností. Řidiči na motocyklech nejsou chráněni jako kolegové v osobních autech. Jednostopé vozidlo má výrazně delší brzdnou dráhu a neodpouští chyby ve způsobu jízdy. To jsou faktory, které ovlivňují vysokou zranitelnost a bohužel i úmrtnost motorkářů. Nemilosrdné statistiky Loňský rok se z pohledu statistik vymykal. Byl historicky nejpříznivější od počátku sledování v roce 1961. Pandemie COVIDU-19 zejména během jarního a podzimního nouzového stavu snížila dopravní intenzitu na silnicích. Na jaře se počet dopravních nehod snížil zhruba o třetinu, stoupla však závažnost kolizí. Na podzim počet nehod klesl asi o pětinu. Během roku 2020 zemřelo na silnicích celkem 460 osob, z nichž 57 byli motorkáři (asi 12 %). Zatímco o rok předtím zahynula každá sedmá obět na motocyklu, loni to byla zhruba každá osmá. Ovšem ještě v období let 2011-2018 byla ČR v hodnocení průměrného ročního přírůstku usmrcených motocyklistů na třetím nejhorším místě evropských statistik s hodnotou +2,4 % za Rakouskem (+3,8 %) a Lucemburskem (+17 %). A letošní měsíce leden až březen byly nejtragičtější od roku 2012, protože o život přišlo u nás celkem 7 motocyklistů. Mezi nejčastější příčiny smrtelných dopravních nehod se řadí nepřizpůsobení rychlosti motocyklu technickému stavu vozovky, nedání přednosti v jízdě na křižovatce nebo přehlédnutí přijíždějícího motocyklisty při předjíždění. Bohužel je stále i hodně nehod pod vlivem alkoholu a návykových látek. Mezi motorkáři po nehodách je vysoké zastoupení těch, kteří nesou doživotní těžké následky a jsou nezřídka odkázání zcela na 24hodinovou péči. A právě takové případy jsou z pohledu pojišťovny nejnáročnější a také nejnákladnější. Rizika na silnici Nejvíce nebezpečí číhá na silnicích hned zkraje sezóny. Po zimě je na silnicích stále ještě štěrk či písek z posypu, větve nebo listí. Povrch je chladný a přilnavost pneumatik horší než v teplém létě. Slunce svítí kratší dobu, takže nestačí vysušit všechna […]