Výsledky průzkumu pojistného trhu 2020: 70 % likvidací šlo jako po másle, 69 % klientů by svou pojišťovnu neměnilo, 58 % dotázaných by mělo zájem o pojištění dlouhodobé péče. Česká asociace pojišťoven ve spolupráci s výzkumnou agenturou SC&C oslovila zástupce české populace ve věku 18–79 let a zjistila zajímavé závěry ve vnímání pojišťovnictví jako oboru, jako služby či jako zaměstnavatele. Průzkum probíhal koncem letošního jara a zúčastnili se ho lidé nejen různých věkových skupin, ale také rozličného vzdělání, pohlaví, kraje či ekonomické aktivity s alespoň jedním produktem pojišťovny. Výsledky jsou rozděleny do několika kategorií. Pojišťovnictví jako služba #důvěra NSP: 13 Spokojenost klientů s hlavní pojišťovnou: 69 % Vzhledem k tomu, že průzkum probíhal v období, kdy vrcholila celosvětová pandemická krize, jeho výsledky mohou odrážet některé zajímavé změny ve vnímání různých odvětví, včetně pojišťovnictví. To se již několik posledních let drží mezi obory jako telekomunikace, bankovnictví, potravinářství, reality či cestovní kanceláře v žebříčku důvěry lidí stabilně vprostřed (na žebříčku hodnocení od 0–10 je to v letošním roce 6,2). Faktory ovlivňující spokojenost klientů s pojišťovnou jsou především služby a přístup pojišťovny v případě likvidace pojistné události, vstřícnost při řešení problémů, cena pojistného, srozumitelnost pojistných podmínek či jednoduchý proces uzavření smlouvy (např. elektronicky). Co klienti nejvíce oceňují na své pojišťovně v roce 2020: Možnost elektronické komunikace Možnost hlášení pojistné události on-line Klientský webový nebo mobilní portál Jednoduše dostupné podmínky a ceníky 24/7 call centrum zdarma Respektování systému bonus/malus Čistě rizikové životní pojištění Ukončení smlouvy bez sankcí Stejné podmínky jako noví klienti Jak pojišťovny řeší pojistné události #likvidace 42 % klientů pojišťoven má zkušenost s likvidací pojistné události 70 % z nich vyřešilo likvidaci s pojišťovnou bez jakýchkoliv problémů a prodlev Ve většině případů mají klienti při řešení pojistné události kladnou zkušenost, kdy jim v pojišťovně škodu vyřídili bez jakýchkoliv prodlev. Častokrát se řešení pojistné události zpomalí např. kvůli nedostatečné dokumentaci škodní události klientem (28 %), kterou si pojišťovna musí dodatečně vyžádat, či kvůli tomu, že typ konkrétní škodní události není zahrnut v podmínkách smlouvy (38 %). Pouze 2 % klientů se uchýlila k soudnímu […]
The post Průzkum pojistného trhu ČAP: 70 % likvidací šlo jako po másle appeared first on Poradci-sobě.cz.