
Alarmující zprávy přicházejí z Německa! Počet stížností na pojišťovny v roce 2024 raketově vzrostl, dosahujíc rekordních čísel. Ombudsmana pro pojišťovnictví zasypalo téměř o pětinu více podání než v předchozím roce, přičemž největší nárůst zaznamenalo autopojištění. Co se děje na německém pojistném trhu a proč jsou klienti tak nespokojeni?
Hlavním důvodem frustrace německých pojištěnců jsou průtahy ve vyřizování pojistných událostí a zpožděné výplaty. Lidé se stále častěji dohadují s pojišťovnami o výši náhrady škody, což vede k eskalaci sporů a nárůstu stížností. Pojišťovny se brání rostoucím počtem extrémních povětrnostních událostí a nedostatkem kvalifikovaných pracovníků v autoopravárenství, což proces likvidace škod komplikuje.
Nespokojenost se promítá i do zvýšeného zájmu o změnu pojišťovny. Prudké zdražování pojistného žene spotřebitele k hledání výhodnějších nabídek. Spotřebitelská poradenská centra navíc upozorňují na nesrozumitelnou komunikaci ze strany pojišťoven, která vede k neopodstatněným stížnostem. Je na čase, aby se pojišťovny zaměřily na transparentnost a zjednodušení procesů, aby obnovily důvěru klientů a snížily nárůst stížností.