Opatření proti šíření covid-19 zásadně mění chování klientů bank. Méně navštěvují pobočky, naopak roste zájem o digitální služby a vzdálený přístup do banky, a to u všech věkových kategorií zákazníků. Česká spořitelna v důsledku nových preventivních opatření aktuálně identifikuje zhruba třetinový pokles návštěvnosti poboček. Mobilní bankovnictví v ČSOB využívá o třetinu více uživatelů než v předchozím roce. Lidé teď také častěji volají na call centrum. Naproti tomu klesá vytíženost poboček, zejména v menších sídlech. Návštěvnost poboček ve srovnání s obdobím před pandemií klesla přibližně o pět procent. Od začátku roku banka trvale uzavřela čtyři pobočky. Moneta sleduje pokles trendu osobní návštěvnosti na pobočkách dlouhodobě, vliv na to nicméně má spíše přechod k online bankovnictví. Trend přesouvání do online prostředí je mezi klienty banky dlouhodobý. V meziročním srovnání mezi léty 2018 a 2019 vzrostl počet transakcí zaplacených chytrými hodinkami či telefonem o pětinásobek. Komerční banka zaznamenala nárůst využívání online služeb KB také u klientů věkové skupiny nad 65 let. Již od loňského jara dochází ke zvýšenému zájmu o platby kartou u klientů této věkové skupiny. Během opatření proti koronaviru v prvním pololetí 2020 se užívání karet dále zvýšilo. Dlouhodobě roste i počet plateb kartou na internetu, u věkové skupiny nad 65 let je meziroční růst o více než 30 procent, v dubnu až červnu byl téměř 40 procent. Air Bank změny chování klientů, kteří navštěvují pobočky, pozoruje především v regionálním srovnání. Například v Praze se délka návštěvy klientů na pobočkách proti dřívějšku téměř nezměnila, a to ani v posledních týdnech. Klienti na pobočku chodí nejen s požadavky na správu svého účtu, ale také třeba s bankovním asistentem řeší své dlouhodobější záměry týkající se šetření na penzi nebo koupi bytu na hypotéku. Naopak na pobočkách v regionu severní Moravy už druhý měsíc zaznamenali, že klienti chtějí na pobočce často vyřešit jen ty nejnutnější záležitosti.
The post Klienti míň navštěvují pobočky bank, roste zájem o online služby appeared first on Poradci-sobě.cz.