Mezi životními pojišťovnami je několik nováčků. Mají šanci se prosadit? A které pojišťovny zaspaly dobu? Na český trh životního pojištění vstoupilo v poslední době několik pojišťoven. Mají ale šanci se prosadit a získat stabilní postavení? Nebo se stanou jen okrajovými pojistiteli, kteří nezískají větší podíl na trhu? A v jaké oblasti je pro nové pojišťovny prostor? A jak je to se stávajícími životními pojišťovnami? Zvládají držet krok s dobou? Nebo se stávají dinosaury, které čeká vyhynutí? Na tyto a další otázky odpovídá aktuálně prováděný průzkum EMA data ve spolupráci s Poradci-sobě.cz mezi finančními poradci. Již nyní můžeme představit první průběžné výsledky. Zaspala vaše oblíbená pojišťovna dobu? V rámci průzkumu se dotazujeme mimo jiné, která životní pojišťovna nejvíce „zaspala dobu“ a nenabízí konkurenceschopné podmínky na trhu. Nejvíc hlasů zatím získala největší pojišťovna – Generali Česká pojišťovna (21,7 %). Více než polovinu všech hlasů přitom získaly tři pojišťovny. Graf 1: Která životní pojišťovna nejvíce „zaspala dobu“ a nenabízí konkurenceschopné podmínky na trhu? Zdroj: Průzkum EMA data a Poradci-sobě.cz Za pozornost stojí především důvody volby „spící pojišťovny“ poradci. U Generali České pojišťovny se sešly např. tyto názory: Pojišťovna nemá zájem o konkurence schopné produkty. Má armádu vlastních interních pojišťováků, kteří prodávají, co se jim řekne, a na kvalitu nehledí. Před sloučením (Česká pojišťovna) – spoléhala na velikost kmene, neinovovala produkty. Neflexibilní, drahý nepřehledný produkt. Druhé nejčastěji volené ČSOB Pojišťovně finanční poradci vytýkají: Zastaralý produkt, proces sjednání a nekvalitní pojistné podmínky zejména v rámci invalidity. Drahé produkty se špatnými podmínkami pro klienta. Nevýhodné podmínky pro klienta, chybějící komplexnost či nedostatečnou aktualizaci produktů vytýkají poradci i Komerční pojišťovně. Příležitosti pro nové pojišťovny Finanční poradci identifikovali též řadu příležitostí pro nové pojišťovny, oblasti, kde tradiční pojišťovny na poli životního pojištění mají mezery. Jedním z příkladů je „dětská invalidita a dlouhodobá péče pro seniory“. Obecně nejvíce příležitostí vidí poradci, kteří se již do průzkumu zapojili, v oblasti pojistných podmínek („snížení množství výluk“, „zjednodušení výluk“, „omezení čekacích dob“) a procesu sjednání. Chybí především […]