Pojišťovny se v rámci koronakrize chovají proklientsky. Zatím. Jak mohou postupovat klienti finančních poradců, kteří se cítí pojišťovou ošizeni? A jaké změny v pojistných podmínkách mohou přijít? Odpovídají Daniel Šafrán a Lukáš Kaplan z EUCS Analytics. Vydali jste analýzu přístupu pojišťoven v rámci životního pojištění v souvislosti s pandemií koronaviru. Jak hodnotíte jejich přístup? Je spíše proklientský, nebo se snaží využít nejrůznějších výluk z pojištění? Daniel Šafrán: Nezaznamenali jsme zatím žádnou tendenci využít možných výluk, ukázala se spíše společenská solidarita a jakkoliv pojišťovny nejsou charitativní spolky, reakce byla proklientská a objevila se řada ujišťujících prohlášení. Samozřejmě je to spíše opatrné našlapování, jedna z pojišťoven musela dokonce svá předchozí vyjádření korigovat, protože objem vydaných peněz by v důsledku zmírnění podmínek mohl být ohromný. Obecně lze však přístup hodnotit kladně. Byla některá pojišťovna, která vás svým přístupem překvapila – ať již pozitivně, nebo negativně? Jaká a čím? Daniel Šafrán: Rád bych vám nabídl nějakou pikantnost, ale musím říci, že žádné zásadní překvapení se nekonalo. Pro někoho mohlo být pozitivním překvapením, jak málo pojišťoven má výluku na epidemii či pandemii. Pro mnohé zase nebylo překvapením, které pojišťovny tuto výluku mají. Zajímavé je, že pouze jedna z pojišťoven nastavuje u událostí extrémního rozsahu specifické limity. Jakkoliv se může zdát tento přístup logický a transparentní, ve srovnání s ostatními to může být vnímáno hůře, jelikož jakékoliv omezení může dopadnout na klienta v ten nejméně vhodný okamžik. Vaše analýza vychází mimo jiné z prohlášení pojišťoven. Jak se ale pojišťovny chovají v praxi? Máte zprávy od vašich zákazníků – finančních poradců, zda pojišťovny svá prohlášení dodržují, nebo naopak porušují? Lukáš Kaplan: Prohlášení pojišťoven bereme jako doplnění pojistných podmínek. Pokud jde o oficiální vyjádření nebo veřejné přísliby, tak je stavíme téměř na roveň pojistných podmínek, pokud jsou tedy při první příležitosti zakomponovány do pojistných podmínek. Od roku 2015, kdy pojistné podmínky srovnáváme, nemám informaci, že by pojišťovna porušila veřejný příslib nebo oficiální vyjádření. Horší je to se sliby, které zaznívají na školeních […]
The post Daniel Šafrán a Lukáš Kaplan: Pojišťovny se chovají proklientsky. Zatím… appeared first on Poradci-sobě.cz.