Mnozí z nás vzhlíželi k prvnímu drinku v hospodě nebo restauraci jako k milníku na cestě lockdownem a opětovným otevřením. Jednoduché, rychlé, společenské, není nic sladšího než malé vítězství v podobě osvěžujícího nápoje. Ať už se jedná o oslavu, setkání, truchlení nebo jen schoulení se na pohovce, dát si něco k pití je součástí tohoto všeho, takže se nápojový průmysl stal hlavní silou moderního konzumu. Síla odvětví spočívá v jeho šíři. Neomezuje se totiž na žádnou činnost nebo prostředí. Usrkávání z teplého šálku obvykle znamená zcela jiný druh aktivity než večer strávený s lahví vína. Pro každou příležitost existuje nějaký nápoj, stejně jako pro každého spotřebitele se najde značka. Jak se svět dostává z třetího a (doufejme) posledního lockdownu, je zřejmé, že nápojářské společnosti budou těžit ze znovuotevření volnočasových míst. Pro zájemce o akcie je vhodná doba, aby se na tento sektor podívali. Proč nápoje? Nápojový průmysl je často považován za stabilní, defenzivní trh. Lidé budou pít vždy, v dobrých i špatných časech. Během poklesu trhů patří nápoje k posledním výdajům, kterých jsou spotřebitelé ochotni se vzdát. K těmto defenzivním vlastnostem je navíc potřeba připočíst náklady spojené s vytvořením nové značky oproti hodnotě, která spočívá v zavedených značkách. Kvůli obrovským rozpočtům na marketing a schopnosti zásobovat supermarkety, restaurace a hospody svými výrobky díky rozsáhlým produkčním kapacitám, je toto odvětví jedním z těch, kde jsou překážky vstupu na trh vysoké, a kde může být věrnost značce to zásadní. Velcí hráči často získávají takový monopol, že se malí producenti jen těžko prosazují. Trh s nápoji však zároveň nepřešlapuje na místě. Chutě se v průběhu času mění, což znamená, že velké značky se musí přizpůsobovat, aby si udržely náskok před novými konkurenty, kteří si touží ukousnout svůj kus koláče. A ani toto odvětví nebylo ušetřeno nejhoršího dopadu pandemie. Navzdory defenzivním vlastnostem se nápojářské společnosti dostaly „pod palbu“ různých omezení, a to zejména firmy dodávající nápoje do barů a restaurací. I když by skončení pandemie mělo vdechnout nový život některým částem sektoru, […]