Britská banka HSBC nechá už nastálo pracovat z domova přes 1200 zaměstnanců svých britských call center. Zhruba 70 procent z 1800 pracovníků těchto center v Anglii, Walesu a Skotsku chce dobrovolně pracovat z domova, sdělily agentuře Reuters jedny z největších britských odborů Unite. Čtvrtina zaměstnanců nabídku odmítla s tím, že chtějí alespoň někdy pracovat v kanceláři. Pět procent lidí se chce vrátit do kanceláře nastálo. Řada společností v reakci na pandemii covidu-19 přešla k hybridnímu modelu práce a některé díky tomu mohly snížit velikost kancelářských prostor. Banka HSBC učinila o krok více v porovnání s většinou konkurentů, kteří se drží kombinace chození do práce a práce z domova. Pokud se změna nezavede obezřetně, nemuseli by se zaměstnanci cítit dobře, varovaly odbory. Mluvčí banky uvedl, že vedení přechod na práci z domova s dotčenými lidmi probírá a cílem je udržet i zákaznické standardy. Odborová organizace Unite dále informovala, že banka těm, co budou pracovat z domova, nabídla navíc roční dodatečnou platbu 300 liber (bezmála 9000 Kč) na pokrytí související spotřeby energie a vytápění.