Společnost Fincentrum & Swiss Life Select od počátku ledna umožňuje identifikaci klientů na dálku. Její klienti tak mohou se svým poradcem komunikovat výhradně online. V první fázi tuto novinku mohou využít klienti divize Fincentrum, klientům divize Swiss Life Select bude nabídnuta v brzké době. „Dosud byl na českém trhu standard, že k první identifikací klienta docházelo pouze na osobním setkání na základě dokladu totožnosti. Našim klientům i finančním poradcům však nyní nabízíme díky vzdálené identifikaci možnost šetřit čas. On-line AML identifikace klientů byla dosud doménou bank či poskytovatelů úvěrů, nyní mohou naši finanční poradci vzdálenou identifikaci využít i na trhu finančního poradenství. Nově implementované řešení je v souladu s novelizací tzv. AML zákona platnou od ledna 2021,“ řekl Lukáš Pácl, Head of Legal and Compliance, Fincentrum & Swiss Life Select. Jak funguje vzdálená identifikace klienta, kterou nyní zavedla společnost Fincentrum & Swiss Life Select? Poradce po zadání základních údajů odešle e-mail klientovi, který se přes něj dostane do zabezpečeného online prostředí. Zde nahraje své doklady totožnosti a provede ověřovací jednokorunovou platbu, která mu je obratem vrácena. Po zdárné identifikaci může klient s poradcem jednat bez nutnosti osobního setkání. Všechny předsmluvní dokumenty Fincentra je tak možné vyřídit on-line přes e-mail a potvrdit je SMS podpisem ze strany klienta. „Do budoucna chceme dále rozvíjet on-line identifikaci klientů například díky využití jednotné bankovní identity (BankID), která by měla být pro klienty bank dostupná v letošním roce. Pod silnou skupinou Swiss Life tak plánujeme na českém trhu finančního poradenství rozvíjet a určovat směr zejména v ochraně dat klientů, oblasti compliance, AML a kvality poradenství,” doplňuje Lukáš Pácl. Zdroj: Fincentrum & Swiss Life Select