Ministerstvo vnitra udělilo ČSOB první akreditaci pro správu systému elektronické identifikace, díky které budou moci příští rok klienti banky využít při přihlášení do systémů veřejné správy údaje z internetového bankovnictví. Díky využití tzv. bankovní identity získají klienti banky přístup nejen do Portálu občana, ale i k dalším úřadům, se kterými je portál propojený. Portál občana mohou lidé využít ke kontaktu s úřady, ministerstvo vnitra ho spustilo v polovině roku 2018. Mimo jiné umožňuje podání daňového přiznání, generování výpisů z rejstříku trestů, katastru nemovitostí nebo z bodového hodnocení řidiče. Při spuštění portál nabízel 35 služeb, nyní jich má podle ministerstva 130. Portál občana je navíc propojený s portály šesti desítek úřadů, z toho asi polovinu tvoří portály obcí. Portál také například zprostředkovává přístup ke službě eRecept a dalším službám. Širší využití bankovní identity schválil Senát v rámci novely bankovního zákona v lednu, prezident Miloš Zeman zákon podepsal o měsíc později. Účinný má být od příštího roku. Nyní pro přihlášení do portálu mohou lidé využít buď elektronickou občanku, nebo se přihlašují pomocí datových schránek. I když je tato akreditace první v projektu bankovní identity, akreditace pro správu kvalifikovaného systému elektronické identifikace udělilo ministerstvo vnitra v předchozích měsících také dalším společnostem. Historicky první podle ní byla společnost První certifikační autorita, druhá akreditace byla pro sdružení CZ.NIC.
The post Klienti ČSOB se budou moci příští rok využívat bankovní identitu appeared first on Poradci-sobě.cz.