Při žádosti o službu odložené platby, která se využívá při nákupech na e-shopech, neprojde vyhodnocením schopnosti splácet zhruba třetina lidí, uvedli představitelé společnosti Mall Pay, která zhruba před dvěma týdny získala licenci od České národní banky a odložené platby nabízí. Mall Pay je fintech vlastněný rovným dílem skupinou Mall a ČSOB. Odloženou platbu nabízejí stovky tuzemských e-shopů jako jednu z platebních možností. Jde v principu o platební nástroj, který umožní zákazníkům zaplatit až poté, co mají jistotu, že zboží bylo v pořádku. Na českém trhu odložených plateb působí vedle Mall Pay také Twisto Pay. Vlastní odloženou platbu nabízí svým zákazníkům dále Alza.cz a od letošního roku také například Equa Bank. Službu se chystají nabízet také další banky. Mall Pay díky získání licence od ČNB začala nově nabízet klientům čtyři typy zákaznických účtů. V rámci dvou z nich nabízí vlastní platební kartu, která se svými vlastnostmi blíží kreditní kartě. Účty i karta nabízí odložené platby. Samotnou službu Mall Pay je aktuálně možné využít na zhruba 110 e-shopech. Firma dnes upozornila, že licence ČNB umožnila nabízet rozšířené služby nebo lépe prověřovat potenciální klienty. Podle červnové studie Global Payments Report společnosti FIS jsou služby odložených plateb na vzestupu. Do tří let by měly mít devítiprocentní zastoupení mezi všemi platbami v Evropě, Africe a na Blízkém východě. V Evropě kralují odložené platby ve Švédsku, kde je prostřednictvím BNPL placen každý čtvrtý on-line nákup a jde o nejčastější způsob platby v e-commerce. Vysoký podíl BNPL plateb je také v Německu, kde platí zákazníci později za 18 procent on-line nákupů, v Norsku je to pak u 13 procent plateb. ČR se zatím podle průzkumu drží kolem procenta.
The post Mall Pay: Na odložené platby nedosáhne třetina žadatelů appeared first on Poradci-sobě.cz.