
Český a slovenský trh s ojetými vozy skrývají překvapivé rozdíly. Ačkoliv Češi dovážejí na obyvatele více ojetin než Slováci (loni 140 tisíc vs. 59 tisíc), naši východní sousedé si potrpí na výrazně mladší automobily. Zatímco u nás tvořila auta starší 10 let téměř polovinu dovozu (49,1 %), na Slovensku to bylo jen 30,3 %. Podobně u vozů starších 15 let Češi „vedou“ s 23,2 % oproti slovenským 14 %. Důvodem je slovenský registrační poplatek, který znevýhodňuje dovoz starších a méně ekologických vozů.
Přestože Slováci dovážejí mladší a častěji i luxusnější vozy (Audi, BMW a Mercedes-Benz mezi TOP 5 dováženými značkami), průměrná cena ojetiny je v obou zemích srovnatelná – loni kolem 284 000 Kč v ČR a 11 500 eur (cca 293 000 Kč) na Slovensku. Vyšší cenu mladších slovenských ojetin vysvětluje nejen registrační poplatek, ale i výrazně vyšší podíl elektromobilů a hybridů (4 % a 5,4 % v SR vs. 1,7 % a 2,6 % v ČR) a také větší obliba prémiových modelů jako Audi A6 či BMW řady 5, které se v SR probojovaly do TOP 10 prodávaných modelů.
Zajímavé rozdíly panují i v dalších parametrech. Průměrný nájezd je mírně vyšší na Slovensku (155 000 km vs. 149 000 km v ČR). Čeští prodejci častěji lákají na „prvního majitele“ (46,7 % vs. 32,5 % v SR), i když jde často o zavádějící informaci. Slovenský trh je také modelově diverzifikovanější a vévodí mu jiné barvy – vede bílá (28,7 %) a černá (24,9 %), zatímco v Česku dominují šedá (22,1 %) a modrá (13,3 %), což souvisí i s menším podílem firemních flotil na Slovensku.