
Česká republika žije online! Téměř 90 % domácností mělo v roce 2024 přístup k internetu, u rodin s dětmi je to prakticky samozřejmost. Chytré telefony se staly hlavní bránou do digitálního světa pro 7 milionů lidí a prudce roste obliba mobilního bankovnictví a online nakupování, kde patříme mezi evropskou špičku. Stále více Čechů také využívá placené streamovací služby a své domovy vybavuje chytrými zařízeními, jejichž počet se za čtyři roky zpětinásobil.
Digitální transformace zasahuje i firemní sektor. Více než polovina českých podniků (53 %) aktivně využívá sociální sítě jako Facebook či LinkedIn pro svou prezentaci a komunikaci, což je více než dvojnásobek oproti dekádě zpět. Nejde jen o sociální média – umělá inteligence (AI) nachází uplatnění už ve 41 % velkých podniků, což Česko řadí po bok evropského průměru v adopci této klíčové technologie budoucnosti.
Významný posun je vidět i ve veřejné správě a službách. Miliony daňových přiznání jsou podávány elektronicky, čtvrtina občanů si online vyřizuje benefity u zdravotních pojišťoven a české školy masivně investovaly do digitálního vybavení – počet počítačů vzrostl o polovinu. Digitalizace tak usnadňuje život občanům a modernizuje klíčové sektory společnosti, čímž potvrzuje rostoucí význam technologií v každodenním životě.