
„`html
Americká automobilka General Motors (GM) se dohodla s americkou Federální obchodní komisí (FTC), že po dobu pěti let nebude sdílet citlivé údaje o geolokaci vozidel a chování řidičů s analytickými agenturami. Důvodem je, že GM shromažďovala a prodávala tyto údaje bez informování a souhlasu spotřebitelů, což umožňovalo pojišťovnám stanovit pojistné sazby na základě těchto informací.
Systém vozidel GM automaticky zaznamenával údaje o prudkém brzdění, noční jízdě a překračování rychlosti. Tyto informace byly následně prodávány agenturám, které je používaly k sestavování zpráv pro pojišťovny. Tyto zprávy mohly vést k odmítnutí pojištění nebo zvýšení sazeb. GM tvrdí, že svůj program Smart Driver, který shromažďoval jízdní data, ukončila v loňském roce po zásahu FTC.
V rámci dohody s FTC musí GM nyní získat výslovný souhlas řidičů se shromažďováním údajů a umožnit jim smazat nebo omezit objem shromažďovaných dat. Demokratický senátor Ron Wyden ocenil urovnání, které má chránit soukromí Američanů před výrobci automobilů, kteří prodávali podrobné lokalizační údaje pojišťovnám.
„`