Digitalizaci svých procesů vnímá vzhledem k aktuální ekonomické situaci řada společností jako větší prioritu než dosud. „Banky jako celek patří mezi digitální leadery. Častokrát ale klienti o všech možnostech „vzdálených“ služeb neví nebo je ve větší míře nevyužívají,“ říká Martin Sládeček, Open Banking Leader Komerční banky. „Naší prioritou je, i vzhledem k současné situaci, o takovýchto službách klienty edukovat. Očekáváme totiž, že digitální služby budou vyžadovat ještě více, než kdy dříve,“ dodává. V rozhovoru jsme se zaměřili na téma otevřeného bankovnictví. Co přesně pojem otevřené bankovnictví znamená? Termín sám o sobě říká, že se banka otevírá partnerům neboli třetím stranám. Na jedné straně máte služby banky a na té druhé jsou to služby partnera – ať už jiné banky, startupu nebo zavedené společnosti. A tyto služby a prostředí jsou mezi sebou bezpečně propojeny bez nutnosti dodatečného přihlašování nebo ověřování totožnosti. Součástí bankovní aplikace se stává služba třetí strany neboli partnera. A naopak: služba banky se stává součástí aplikace nebo služby smluvního partnera. Předpokládám, že sem spadá také digitální bankovní identita? Ano, je to oblast, které se intenzivně věnujeme. V nedávné době vyšla ve sbírce zákonů poslední legislativní úprava, která bankám umožní začít se věnovat službám v oblasti digitální bankovní identity klientů. Můžu uvést příklad loterijních společností, které vzhledem k regulaci zákona, a požadavků s tím souvisejících, musí identifikovat klienta, který si u nich chce třeba jen podat tiket. Ve chvíli, kdy se tento klient u jakékoliv, a nejen loterijní, společnosti podléhající této regulaci digitálně registruje, musí projít takzvanou identifikací. Má tři možnosti: Dostavit se na pobočku společnosti, předložit občanský průkaz nebo jiný osobní doklad a projít fyzickou identifikací. Nebo za ním přijede kurýr se svazkem smluv, kterému se identifikuje a na místě smlouvy podepíše. Kurýr tak jedná v zastoupení dané společnosti. Anebo existuje ještě třetí možnost – klient se proklikne do služby své banky a ta v zastoupení obratem potvrdí jeho identitu. Banka se v podstatě zachová jako klientův „digitální advokát“. Jak otevřené bankovnictví změní […]
The post Otevřené bankovnictví není produktový „kanibalismus“ appeared first on Poradci-sobě.cz.